stomatologia dzieci i młodzieży

Gliwice, ul. Chemiczna 3, (32) 330 30 35

NARKOZA

Leczenie w znieczuleniu ogólnym z asystą anestezjologiczną

Przyjazne
leczenie

czyli co zrobić, aby jak najdłużej cieszyć się zdrowymi zębami naszych milusińskich?

Ortodoncja

Wczesne leczenie ortodontyczne zapobiega wystąpieniu problemów w przyszłości.

Dentofobia

Dentofobia, czyli lęk przed stomatologiem, to rodzaj irracjonalnego strachu, który często utrudnia podjęcie decyzji o wizycie w gabinecie stomatologicznym. Dentofobia sprawia, że nawet dorośli mężczyźni mdleją w fotelach stomatologicznych, a dzieci zanoszą się płaczem w poczekalni.

Jakie są przyczyny dentofobii?
• przykre doświadczenia z dzieciństwa lub poprzednich wizyt w gabinecie stomatologicznym
• strach przed bólem
• poczucie bezsilności, bezbronności podczas wizyty
• strach przed nieznanym

Najczęstsze błędy rodziców w przygotowaniu swoich pociech na wizytę u stomatologa to ich uspokajanie – w ten sposób przekazujemy do podświadomości dziecka informację, że strach przed dentystą jest naturalny, a za samo wejście do gabinetu należy się medal za odwagę. Co więcej, straszymy malucha dentystą niczym Babą Jagą gdy dziecko odmawia umycia zębów lub pochłania kolejną porcję czekolady. Rodzice zapominają o wizytach adaptacyjnych, podczas których dzieci zapoznają się z lekarzem i gabinetem, obserwują uśmiechniętych opiekunów na fotelu. Takie spotkania powinny odbywać się od najmłodszych lat przy okazji wizyt rodziców dziecka.

Dentofobia jak każda fobia klasyfikowana jest jako zaburzenie psychiczne, dlatego też coraz częściej dentyści we współpracy z psychologami szukają rozwiązań pomagających przełamać strach. Objawy fobii przed stomatologiem są takie same jak w przypadku strachu przed lotem samolotem: wydziela się adrenalina, pocą się ręce, szybciej bije serce, zwiększa się wydzielanie soków żołądkowych. Aż dla 46% Polaków obawa przed bólem jest powodem braku wizyt kontrolnych u stomatologa w wyniku czego u blisko 96% dorosłych Polaków stwierdza się próchnicę.
Ważne jest więc zastosowanie w gabinecie metod kontrolowania bólu. Stąd najnowsza stomatologia dąży w pierwszej kolejności do uspokajania pacjenta, eliminowania jego stresu, który podczas wykonywanych zabiegów może potęgować wrażenia bólowe. Umiejetny dobór rodzaju znieczulenia eliminuje strach i stosunek do leczenia stomatologicznego w przyszłości. W naszych gabinetach z powodzeniem stosujemy:

( źródło: internet )

MediRaty - płacenie za zabiegi w dogodnych ratach w B-Dental Specjalistyczne Centrum Stomatologii i Medycyny, Gliwice, ul. Chemiczna 3

Za leczenie i zabiegi możesz płacić w dogodnych dla siebie ratach.
Nie zwlekaj! Skorzystaj z finansowania!

Nasz kalkulator online od razu wyliczy stosowne warunki.
oblicz ratę

Stomatolog Gliwice: